سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حمل و نقل عمومی در شهر پاریس

 

قابل استعمال برای: مترو، اتوبوس، قطار RER  ، تراموا

 تعداد مهاجرت: 1

 محل تنظیم: بلیت های  تی+ را می‌توانید به 3 چهره تنظیم نمایید: 1- باجه های فروش بلیت 2- دستگاه های شارژ کارت 3- آنلاین از این پیوند

 هزینه ها:

 

    1 بلیت: 1.9 یورو (28,000 تومان) 

    10 بلیت: 14.9 یورو (221,000 تومان)

    10 بلیت تخفیف دار: 7.45 یورو (110,000 تومان)

    1 بلیت در اتوبوس: 2 یورو (29,000 تومان) در شرایطی‌که که بلیت خویش را از پایانه تنظیم نکنید و بخواهید بعد از ورود به اتوبوس هزینه را بپردازید، بلیت ها قدری گران خیس می‌باشند.

 مقررات مهم: از مجله سفر و گردشگری

 

    برای به کارگیری از اتوبوس های شبانه در حوزه‌ 1 و 2، یک بلیت تی+ و برای حوزه‌ 1 تا 3، دو بلیت تی+ نیاز دارید.

    برای جا به جایی از کاخ ورسای (حیطه 4) و فرودگاه شارل دوگل (حیطه 5) به پاریس، 5 بلیت تی+ لازم دارید.

    تعداد بلیت های ما یحتاج در خط اتوبوس های مختص یعنی خطوط 299، 350 و 351 متعدد می‌باشند و بر حسب پایانه احتساب می‌شوند. 1 تا 5 پایانه یک بلیت، 5 تا 10 پایانه دو بلیت و 11 پایانه به بالا، 3 بلیت لازم میباشد.

- بلیت های موبیلیس | Mobilis

 

در حالتی که میخواهید صرفا در تنی چند از بخش ها معلوم پاریس گردش فرمائید، بلیت های موبیلیس برای شما مطلوب میباشند. خصوصیت خوب این بلیت ها آن میباشد که میتوانید برای یک روز (24 ساعت) به طور نامحدود از حمل و نقل پاریس در بخشها موردنظر به کارگیری نمائید. در صورتیکه در ناحیه شما پایانه اتوبوس های فرودگاه (خطوط 183، 285، 350 و 351) موجود هست نیز قابلیت و امکان به کارگیری از آنان و دسترسی به فرودگاه را خواهید داشت.

 

قابل استعمال برای: مترو، اتوبوس، قطار RER، تراموا و قطارهای حومه و میان شهری

 

تعداد مهاجرت: نامحدود

 

محل تنظیم: از باجه تمام پایانه های مترو، تراموا و قطارهای RER

 

هزینه ها:

- بلیت های IDF

 

در‌صورتی‌که قصد دارید تا باطن حیطه ایل دو فرانس (Île-de-France) گردش فرمایید، این کارت ها به فعالیت شما خواهند آمد و میتوانید با بلیت های IDF سوار مترو، قطار RER و قطار در میان شهری SNCF گردید.

 

قابل استعمال برای: مترو، قطار RER، قطارهای حومه و فی مابین شهری

 

تعداد هجرت: 1

 

محل تهیه و تنظیم: از باجه تمام پایانه های مترو، تراموا، قطارهای RER و باجه های جانور در پایانه اتوبوس

 

هزینه ها:

- بلیت پایان هفته جوان ها | Weekend day passes for youth

 

این بلیت اختصاصی تمام مسافران ذیل 26 سال میباشد که می‌خواهند انتها هفته خویش در پاریس را به گردش بگذرانند. این کارت در روزهای روز شنبه، یک‌‌روز شنبه یا این که تعطیلات قانونی اعتبار دارااست و سوای محدودیت قابل استعمال میباشد.

 

قابل به کار گیری برای: مترو، اتوبوس، قطار RER، تراموا و قطارهای حومه و میان شهری

 

تعداد مسافرت: نامحدود

 

محل تنظیم: بلیت های IDF را می‌توانید از باجه های فروش بلیت و دستگاه های شارژ کارت جانور در پایانه های مترو و قطار RER تنظیم فرمائید.

 

هزینه ها: هزینه ها بسته بوسیله موردنظر و معیار فاصله طی گردیده متعدد می‌باشند.

راهنمای سفر به پاریس

 

دراین مکان با خصوصیات هریک از وسایل حمل و نقل همگانی پاریس، مخارج هر کدام و تجهیزات آنان آشنا می شویم. خوب میباشد بدانید سواری خردسال ها پایین 4 سال بدون پول میباشد و سواری کودک ها 4 تا 11 سال، دربرگیرنده 10% تخفیف میگردد.

 

1- متروی پاریس

 

متروی پاریس یکی سریع ترین و مطلوب ترین روش ها برای جا به جایی در‌این کلانشهر میباشد. پایانه های مترو را می‌توانید به راحتی پیدا فرمائید. یک M پهناور زردرنگ و یا این که تابلوهایی که با حروف درشت بر روی آن کلمه و واژه METRO مشهود است، شما‌را به سوی پایانه مترو هدایت می‌کنند. به طور کلی 300 پایانه در 16 خط متروی پاریس موجود هست که وسعتی برابر با 10 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهند. این خطوط عبارت اند از:

ساعت عمل: روزمره از 5:30 تا 01:00 صبح زود روز آنگاه

 

هزینه: یک مهاجرت برابر با 1.9 یورو (28,000 تومان)

 

طرز پرداخت: صرفا بلیت های هوشمند

 

نقشه مترو: برای دیدن نقشه متروی پاریس اینجا کلیک نمایید.

 

نکات:

 

    مانند متروی تهران، آخری پایانه هر مسیر بر روی تابلوها معلوم گردیده و با به کار گیری از اسم این پایانه می‌توانید جهت جنبش در خطوط را پیدا نمایید.

    برای ورود به هر پایانه، بلیت کاغذی خویش را وارد دستگاه گیت نمایید و یا این که کارت هوشمند خویش را جلوی کاغذ اکران گیت نگه دارید.

    نیازی وجود ندارد هنگام خروج از پایانه کارت کاغذی خویش را وارد فرمایید و یا این که مجدد کارت خویش را جلوی برگه اکران نگه دارید.

    ضروری میباشد که حتا بعداز ورود به مترو، کارت و بلیت کاغذی خویش را نگهداری فرمایید. ممکن میباشد ماموران مترو فی مابین راه و روش بلیت شما‌را در اختیار گرفتن نمایند.

    خط 14، خط تمام اتوماتیک متروی پاریس و با اسم Méteor شناخته میگردد.

 

متروی پاریس | Photo by : Unknown

- قطار RER

 

تکان قطارهای RER از حومه شهر شروع میشود و بعد از آن از قلب پاریس عبور می‌نماید. دو مزیت بارز این قطارها، ابتدا سرعت بیشترشان نسبت به مترو میباشد و آن‌گاه آن که با قطارهای RER خلاف مترو، می‌توانید تا دو فرودگاه شارل دو گل و اورلی بروید. در کل 5 خط در قطار RER موجود است که عبارت اند از: A، B، C، D و E. خوب میباشد بدانید به مسافت هر 6 تا 7 دقیقه یک قطار از راه و روش میرسد.

 

ساعت فعالیت: روزمره از 5:30 تا 01:00 صبح زود روز آن‌گاه

 

هزینه: یک هجرت برابر با 1.9 یورو (28,000 تومان)

 

طریق پرداخت: تنها بلیت های هوشمند

 

نقشه قطار RER: برای دیدن نقشه اینجا کلیک فرمایید.

 

نکات: با کارت های تک سفره می‌توانید در بین خطوط قطارهای RER و متروی پاریس جا به جا گردید. ولی در‌این‌صورت‌ برای ورود به خط بعدی لازم میباشد مجدد بلیت کاغذی خویش را وارد دستگاه نمائید و یا این که کارت هوشمند خویش را جلوی برگه اکران بگیرید.

 اتوبوس

 

در حالی که در اکثر وقت ها شهرها سیستم های اتوبوسرانی بسیار پیچیده میباشند و استعمال از آنان به گردشگران سفارش نمیشود، در پاریس چنین وضعی چشم نمیشود و اتفاقا اتوبوس ها برای به کار گیری گردش گر ها مطلوب می‌باشند.

 

دو جور اتوبوس در پاریس موجود است؛ اتوبوس های عادی که از ساعت 6:30 تا 21:30 خدمت دهی دارا‌هستند و دیگری اتوبوس های شبانه شهر یا این که نوکتیلین (Noctilien) میباشد. ساعت کاری اتوبوس های شبانه از 00:30 صبح زود ابتدا گردیده و تا ساعت 5:30 ادامه دارااست. برای پرداخت هزینه اتوبوس های پاریس میتوانید از بلیت های RATP و یا این که بلیت های اتوبوس استعمال فرمایید. بلیت های اتوبوس را مستقیما از خویش راننده بایستی تنظیم نمایید که اما هزینه بیشتری به نسبت بقیه بلیت ها دارا هستند. در هر پایانه اتوبوس می‌توانید مسیر اتوبوس ها و شماره هر مورد را پیدا نمائید.

 

ساعت فعالیت:

 

    اتوبوس های روزمره: از 6:30 تا 21:30

    اتوبوس های شبانه: از 00:30 تا 5:30

 

هزینه: 1.9 یورو (28,000 تومان) یا این که 2 یورو (29,000 تومان)

 

روش پرداخت: بلیت های RATP و بلیت های اتوبوس

 

    بلیت های RATP: از هر دو مدلِ بلیت های یک سری سفره و تک سفره میتوانید برای اتوبوس سواری به کارگیری فرمائید. چنانچه که بلیت یکسری سفره و کارت هوشمند دارید، بعداز آن که سوار اتوبوس شدید آن را جلوی اسکنرهای بنفش بگیرید تا اعتبار بلیت شما با سبز شدن لامپ تایید شود. درصورتی که هم بلیت های تک سفره دارید، می بایست آن را وارد دستگاه بلیت فرمایید. بعد از آن دستگاه با تایید اعتبار و مهر گردیده، بلیت را به شما برمی گرداند. مهر روی بلیت را در اختیار گرفتن نمایید و از بودن تاریخش مطمئن گردید.

    بلیت های اتوبوس: در صورتیکه از پیشین بلیت تهیه و تنظیم نکردید و در پایانه موردنظر هم باجه فروش بلیت نیست، می‌توانید بلیت ها را با هزینه بیشتری، از خویش راننده تنظیم نمائید. در‌این‌صورت‌ بلیت ها 2 یورو (29,000 تومان) می‌باشند.

منبع : جاهای دیدنی ایران